torek, 7. junij 2022 Učenci OŠ Dušana Bordona so se udeležili Naravoslovnega dneva na Famnitu
Na naši fakulteti smo danes, 7. junija 2022, gostili učence Osnovne šole Dušana Bordona, ki so se udeležili NARAVOSLOVNEGA DNEVA NA FAMNITU.
Preko različnih aktivnosti, predavanj, eksperimentov in delavnic so spoznavali raznolik svet znanosti in se pri tem zabavali.
Po uvodnem pozdravu dekana in sprehodu po fakulteti je dr. Alenka Baruca Arbeiter učence povabila v svet raziskovanja zdravilnih in aromatičnih rastlin, kjer so spoznali dragocene zdravilne in aromatične rastline. V sklopu delavnice "Aromatične rastline in destilacija" so se seznanili z metodami za pridobivanje eteričnega olja in hidrolata.
V nadaljevanju naravoslovnega dneva so se z dr. Ano Zalokar spraševali, kaj imata skupnega namizna igra Kače in lestve in gibanje cen delnic. Delavnica "Od kač in lestev do cene delnic" jim je omogočila vpogled v dva zgleda slučajnega procesa, ki se imenuje markovska veriga. Igrali so namizne igre in zraven preštevali poti, napovedovali vreme ter hkrati opazovali, kaj se dogaja na borznem trgu.
Dr. Živa Fišer in študentki Varstvene biologije Lana Božič in Tinka Terčon so učencem predstavile, s čim in na kakšen način rastline privabijo živali in kako se cvetovi razlikujejo, da privabijo točno določene žuželke. Delavnica "Kako in s čim rastline nagrajujejo živali za širjenje cvetnega prahu? " je vključevala veliko dela s praktičnimi pripomočki, nad čemer so bile učenke navdušene: "Najbolj nam je bilo všeč, da smo lahko dejansko nekaj praktičnega naredile. To je najboljše, ko se lahko mi sami v nečem preizkusimo."
Naravoslovni dan se je zaključil z delavnico o duševnem zdravju, kjer smo spregovorili o stresu in dejavnikih, ki vplivajo na občutenje stresa ter o tem, zakaj je pomembno poiskati pomoč v stiski. Skozi diskusijo in aktivnosti v sklopu delavnice "Si ok? Ok! " sta Eva Sedlašek in Manca Kosmač z Oddelka za psihologijo učencem poskušali približati pojem duševnega zdravja in dejavnike, ki vplivajo nanj.
"Zelo je pomembno, da poskušamo reševati svoje stiske. Na eni strani imamo pozitivne, varovalne dejavnike, ki nam pomagajo pri duševnem zdravju, na drugi strani pa dejavnike tveganja, ki našo stisko še povečujejo. Pri tem ni toliko pomembno število dejavnikov, kot to, koliko je posamezen dejavnik pomemben," je učencem ob zaključku programa povedala Eva Sedlašek.