Univerza na Primorskem Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
SI | EN

Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti

natisni

Predstavitev projekta

Naslov: Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti

Akronim: MARiNKA

Vodilna institucija: UP FAMNIT

Partnerske institucije:

Vodja projekta na UP FAMNIT: dr. Sonja Čotar Konrad

Financer projekta: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija  NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (več o NOO na noo.gov.si)

Raziskovalno področje (ARIS): -

Vrsta projekta: Razvojni projekt

Trajanje projekta: 6. 9. 2024 - 30. 6. 2026

Opis projekta:

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v osnovnih šolah od 6. do 9. razreda.

Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji, predhodno izvedenih projektih na področju RIN od leta 2023 dalje (B-RIN in KATARINA) kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN. Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih oddelkih šol v zadnjem vzgojno-izobraževalnem obdobju (6. - 9.razreda).

V ta namen bomo v okviru projekta naslavljali vključevanje temeljnih vsebin in razvoj znanj RIN za učeče se v osnovni šol od 6. do 9. razreda OŠ.

V specifičnem kontekstu razvojno - psiholoških obdobij učečih se, natančneje poznega otroštva učečih se in zgodnjega mladostništva, bomo dali poseben poudarek prilagajanju in personalizaciji  didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.

 V okviru projekta MARiNKA bomo dosegli naslednje rezultate:

  1. Popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN v OŠ v zadnjem vzgojnoizobraževalčnem obdobju, identifikacija potreb na področju vključevanja RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
  2. Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v osnovno šolo od 6. do 9. razreda.
  3. Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil  nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
  4. Vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
  5. Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno - izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini in oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetnih in/ali samostojnih obveznih vsebin učnih aktivnosti v VIZ.
Oddelek UP FAMNIT, v okviru katerega se izvaja projekt:
Oddelek za informacijske znanosti in tehnologije FAMNIT

Project presentationna vrh

Title: Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti

Project acronym: MARiNKA

Leading institution: UP FAMNIT

Partner institutions

Principal investigator at UP FAMNITdr. Sonja Čotar Konrad

Funding organization: Ministry of Education and European Union  NextGenerationEU through the Recovery and Resilience Plan (more on the RRP at noo.gov.si)

Research field (ARIS): -

Project type: Development project

Duration:  6. 9. 2024 - 30. 6. 2026

Description:

The project will focus on the experimental and systematic design of supportive environments for integrating the core contents of RIN, along with mechanisms for sharing experiences and best practices, which will contribute to the development guidelines and inclusion of RIN core contents in elementary schools from grades 6 to 9.

International and domestic documents, analyses of the situation in Europe and Slovenia, and previously conducted projects in the field of RIN since 2023 (B-RIN and KATARINA) highlight the need for a systematic integration and enhancement of teaching fundamental RIN contents. The aim of the project is to design an experimental plan for the introduction, implementation, and evaluation of RIN core contents in innovative school departments during the final phase of education (grades 6-9).

To this end, the project will address the integration of core contents and the development of RIN knowledge for students in elementary schools from grades 6 to 9.

In the specific context of the developmental and psychological stages of learners, particularly late childhood and early adolescence, special emphasis will be placed on adapting and personalizing didactic strategies for teaching RIN core contents to the learning characteristics of the students.

 Within the MARiNKA project, the following outcomes will be achieved:

  1. An assessment and analysis of the current state of educational institutions regarding RIN in elementary schools during the final phase of education, identifying the needs for RIN integration, and creating the foundational guidelines for the implementation plan for introducing RIN core contents.
  2. Development, implementation, and evaluation of model teaching scenarios related to the introduction of RIN core contents in elementary schools from grades 6 to 9.
  3. Preparation of a RIN Core Knowledge Catalogue, which, based on existing domestic and international documents, will serve as an enhancement of the so-called curricular framework to define core and minimal RIN contents, knowledge standards, and criteria for assessing student progress.
  4. Establishment of a learning community, which will play a key role at the national level, as materials and teacher experiences in implementation will be available to all members of the learning community.
  5. Dissemination and promotion of the introduction of RIN core contents within the narrower and broader educational spaces, both domestically and internationally, and the formation of positive attitudes towards the inclusion of RIN core contents as interdisciplinary and/or standalone mandatory content in educational activities within educational institutions.
Department: 
Department of Information Sciences and Technologies UP FAMNIT