Nadgradnja naravoslovnih delavnic s tematiko podnebnih sprememb in njihovo izvajanje v sklopu programa Šola v naravi in širše
natisniUniverza na Primorskem že vrsto let uspešno pridobiva sredstva za izvajanje projektov Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS, katerih namen je spodbujanje sodelovanja in povezovanja visokošolskega sistema z okoljem (gospodarstvo, negospodarstvo in neprofitni sektor) ter izvajanje modelov odprtega in prožnega prehajanja med izobraževanjem in gospodarstvom ter družbenim okoljem.
O projektuna vrh
Projekt je nadgradnja zaključenih projektov ŠIPK »Veččutne delavnice« (2017) in »ŠolNARA« (2018). Z Mladinskim zdraviliščem in letoviščem Debeli rtič (MZL), kot okoljem za izvajanje aktivnosti in DVB Biodiva, ki zagotavlja strokovno podporo pri izvajanju, so bili v preteklih sodelovanjih vzpostavljeni pozitivni odnosi. Izražena je bila želja po nadaljnjem sodelovanju ter nadgradnji delavnic. Delavnice so namenjene otrokom v sklopu programa Šola v naravi ter drugim obiskovalcem MZL Debeli rtič.
Danes so podnebne spremembe vse bolj pereča problematika, s katero se soočamo vsi, še posebno pa mlajše generacije. Vplivale bodo na spremembe v naravi in s tem tudi na človeka. Pomembno je, da se mladi tega zavedajo in poskusijo razumeti kaj jih povzroča in kakšni so njihovi potencialni vplivi. Mlajše generacije so tiste, ki bodo še posebej potrebovale to znanje, zato je implementacija osnovnih informacij o sami problematiki, v izvajanje učnih procesov še kako pomembna.
Program šole v naravi obsega predvsem športno-rekreativne aktivnosti, medtem ko je vsebinsko podhranjen na naravoslovnem področju. Delavnice bogatijo obstoječi progam z naravoslovnimi vsebinami. Območje Debelega rtiča s svojo visoko biodiverziteto je odlična izhodiščna točka za izvedbo takšnih delavnic, ki so namenjene predvsem predšolskim in osnovnošolskim otrokom.
Projektne aktivnostina vrh
- Koordiniranje projektnih aktivnosti in predaja ključnih informacij.
- Samostojno in skupinsko delo študentov, po predhodnih in sprotnih navodilih mentorjev.
- Načrtovanje in izvedba delavnic pod mentorstvom strokovnega sodelavca in pedagoških mentorjev.
- Nadgradnja obstoječih delavnic in njihova dopolnitev z novimi vsebinami na temo podnebnih sprememb, s poudarkom na lokalnem okolju znotraj območja MZL.
- Obdelava zbranih podatkov.
- Priprava priročnika za izvajanje delavnic (lokalna biodiverziteta in problematika podnebnih sprememb) in predstavitev rezultatov.
- Predstavitev javnosti preko medijev, socialnih omrežij in spletnih strani vključenih partnerjev.
- Samoevalvacija in pregled smiselnosti nadaljevanja projektnih aktivnosti.
Partnerji na projektuna vrh
10 študentov:
- 2 študenta dodiplomskega študijskega programa Varstvena biologija (UP FAMNIT),
- 1 študent dodiplomskega študijskega programa Biodiverziteta (UP FAMNIT),
- 3 študenti podiplomskega študijskega programa Varstvo narave (UP FAMNIT),
- 1 študent dodiplomskega študijskega programa Predšolska vzgoja (UP PEF),
- 1 študent podiplomskega študijskega programa Razredni pouk (UP PEF),
- 1 študent podiplomskega študijskega programa Inkluzivna pedagogika (UP PEF),
- 1 študent dodiplomskega študijskega programa Management (UP FM).
1 strokovni sodelavec iz negospodarskega področja:
- Damjana Rašl (Društvo varstvenih biologov - Biodiva)
2 pedagoška mentorja:
- doc. dr. Martina Lužnik (UP FAMNIT)
- doc. dr. Jure Jugovic (UP FAMNIT)