E+ Growthminds
natisniUniverza na Primorskem je uspešno pridobila vodenje novega projekta na področju izobraževanja z naslovom Growthminds. Mednarodni projekt, katerega nosilni partner je UP FAMNIT, bo obsegal vrsto aktivnosti, s katerimi bodo lahko pedagoški delavci na univerzitetni ravni razvili nove kompetence za uporabo t. i. koncepta growth mindset (v prevodu: razvojne miselnosti) pri svojem delu.
Cilj projekta je povečati kakovost učnega procesa z uporabo novih učnih tehnik, sofinancira pa ga Evropska unija v okviru programa Erasmus+ KA203 - programa za izobraževanje, usposabljanje, mladino in šport.
Dvoletni projekt, ki ga vodi predstojnik Centra za pozitivno psihologijo doc. dr. Kristijan Musek Lešnik in se je pričel 1. novembra 2020, bo vključeval univerzitetne učitelje in študente, za katere bodo oblikovali posebne izobraževalne vsebine in treninge, potekal pa bo v petih jezikih.
Skupni delež sofinanciranja znaša 171.459 EUR.
Sodelujoči partnerji na projektu so:
- STEP Inštitut Zavod za psihologijo dela in podjetništvo (Slovenija),
- Balıkesir University (Turčija),
- University of Medicine and Pharmacy of Târgu Mureş (Romunija) in
- University of Klagenfurt (Avstrija).
Kaj je growth mindset?
Leta 1988 je dr. Carol Dweck začela preučevati miselnost in dokazala je, da tisti, ki verjamejo, da so njihove sposobnosti popravljive (tj. da imajo »razvojno miselnost«), bolje sprejemajo izzive in vztrajajo pri svojem delu kljub neuspehu kot tisti, ki svoje sposobnosti vidijo kot nespremenljive (tj. »toga miselnost«). Učenci prve skupine poiščejo boljše povratne informacije, vztrajajo dlje in se uspešneje spopadajo s spremembami. Razvojna miselnost zmanjšuje stres, spodbuja dobro počutje in čustveno delovanje, izboljšuje samozavest, učno usmerjenost, zmanjšuje nemoč in je povezana z odločnostjo ter prosocialnim vedenjem. Rezultati raziskav zato podpirajo stališče, da lahko miselnost učiteljev vpliva na učence, kar posledično vpliva tudi na njihove učne rezultate.