Obogatitev programa Šola v naravi v MZL RKS Debeli rtič z veččutnimi delavnicami
natisniUniverza na Primorskem je večkrat uspešno pridobila sredstva za izvajanje projektov Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije, katerih namen je spodbujanje sodelovanja in povezovanja visokošolskega sistema z okoljem (gospodarstvo in negospodarstvo) ter izvajanje modelov odprtega in prožnega prehajanja med izobraževanjem in gospodarstvom ter družbenim okoljem.
O projektuna vrh
Upadanje biodiverzitete in s tem povezanih ekosistemskih storitev ter degradacija naravnega okolja in kulturne krajine preko onesnaženja so ključni izzivi, s katerimi se srečuje naša družba v 21. stoletju. Prav tako je stopnja samooskrbe s kvalitetnimi živili v Sloveniji zelo nizka.
Na policah trgovin pogosto najdemo uvožene izdelke, ki so zaradi dolge poti od mesta proizvodnje do trgovin temu primerno shranjeni - najpogosteje v različnih plastičnih pakiranjih. Na eni strani se te probleme rešuje s tehničnimi in tehnološkimi rešitvami (filtriranje plastike iz vode, izboljšane metode recikliranja, obnove ekosistemov, ipd.), vendar je to le del rešitve. Pomembno je, da se ljudje zavedamo, da smo sami izvor teh težav in jih rešujemo preventivno, ne reaktivno. Pri tem ima zelo pomembno vlogo izobraževanje vseh ciljnih skupin, med katerimi so izredno pomembni otroci in mladostniki.
Program Šole v naravi v MZL trenutno obsega večinoma le športno-rekreativne aktivnosti. MZL pa se nahaja v neposredni bližini Naravnega spomenika, obdan je z morsko obalo, grmišči, travniki, vinogradi in sadovnjaki, zato je zelo primerno območje za spoznavanje biodiverzitete, kmetijstva in pridelave lokalne hrane ter za učenje na podlagi neposrednih izkušenj v naravi.
V okviru projekta bomo pripravili in nadgradili delavnice na temo biodiverzitete slovenske Istre in problematike plastike v okolju ter zero waste strategije kot odgovor na ta problem. Delavnice bodo namenjene osnovnošolcem, ki prihajajo v MZL Debeli rtič v sklopu programa Šola v naravi, potencialno pa tudi drugim obiskovalcem te ustanove.
Z delavnicami bomo obogatili program Šole v naravi, predšolskim otrokom in osnovnošolcem bomo predstavili bogato morsko in kopensko biodiverziteto Debelega rtiča (ribe, školjke, polži, ptice, metulji, dvoživke, plazilci, rastline), poučili jih bomo o problematiki plastike v morskem in sladkovodnem okolju ter jim pokazali, na kakšne načine lahko v lastnih domovih poskrbijo za zmanjšanje proizvedene količine plastičnih odpadkov. Delavnice bodo ponovno zasnovane na konceptu uporabe vseh čutil za spoznavanje in učenje vsebin (sluh, tip, voh, vid, okus). Znotraj projekta bomo razvili nove delavnice ter nadgradili tiste iz že zaključenega projekta ŠIPK iz preteklega študijskega leta z naslovom; Z veččutnimi delavnicami do bolj ohranjene narave in kvalitetnejšega okolja v MOK, v sklopu katerega smo vzpostavili pozitivne odnose z Mladinskim zdraviliščem in letoviščem Debeli rtič. Projekt v izvajanju je torej smiselna nadgradnja projekta in nadaljevanje uspešnega sodelovanja tudi v prihodnje.
Z izobraževanjem otrok o biodiverziteti in različnih okoljskih problemih pričakujemo pozitiven vpliv na lokalno in regionalno okolje, iz katerega prihajajo. Udeležencem na delavnicah bomo namreč predstavili drugačna stališča in vrednotenje narave in biodiverzitete, predstavljene ukrepe pa bodo lahko izvajali v svojem domačem okolju ali v šolah in svoje znanje prenesli na družinske člane in prijatelje.
Projektne aktivnostina vrh
Projekt vključuje naslednje aktivnosti:
- nadgradnja obstoječih veččutnih delavnic na tematiko biodiverzitete slovenske Istre
- nadgradnja obstoječih veččutnih delavnic na tematiko zero waste strategije
- izdelava novih veččutnih delavnic na tematiko biodiverzitete slovenske Istre
- izdelava novih veččutnih delavnic na tematiko zero waste strategije
- prilagoditev delavnic različnim ciljnim skupinam
- izvajanje delavnic na območju MZL RKS Debeli rtič
- promocija biodiverzitete in zero waste strategije
Partnerji na projektuna vrh
11 študentov:
- 3 študenti dodiplomskega študijskega programa Biodiverziteta (UP FAMNIT),
- 3 študenti podiplomskega študijskega programa Varstvo narave (UP FAMNIT),
- 1 študent podiplomskega študijskega programa Inkluzivna pedagogika (UP PEF),
- 3 študenti dodiplomskega študijskega programa Predšolska vzgoja (UP PEF),
- 1 študent podiplomskega študijskega programa Biološko izobraževanje (UL BF).
1 strokovni sodelavec iz negospodarskega področja:
- Damijana Rašl (Društvo varstvenih biologov – BIODIVA).
2 pedagoška mentorja:
- izr. prof. dr. Bojan Lazar (UP FAMNIT),
- izr. prof. dr. Dunja Bandelj (UP FAMNIT).