Interaktivna nadgradnja učne poti Škocjan z navideznimi, lokacijsko pogojenimi in nadgrajenimi digitalimi vsebinami
natisniUniverza na Primorskem je uspešno pridobila sredstva za izvajanje 26 projektov v okviru Javnega razpisa Po kreativni poti do znanja 2016/17 Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS. Naložbo financirata Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada ter Republika Slovenija, in sicer Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.
O projektu
Glavna dejavnost podjetja Peter Simončič s.p. je izdelava in postavitev panoramskih tabel in zemljevidov. Omenjene table lahko podajajo obiskovalcem lokacijsko vmeščene informacije o okolici, v kateri se nahajajo. Vsebujejo lahko slikovno gradivo, zgodovinske podatke, podatke o flori, favni, geografiji, geologiji in ostale informacije podobnega značaja. Tovrstne table so zelo dobrodošle tudi za obiskovalce, ko informacijske točke niso odprte, in take, ki informacijskih točk ne obiščejo. Vendar so te table omejene s prostorom in nanje lahko umestimo le izbrane informacije. Dodatna slabost informacijskih tabel je težko spreminjanje njihove vsebine saj njihova zamenjava predstavlja velik strošek. Tretjo težavo predstavja dejstvo, da obiskovalci table pogosto spregledajo ali jih le površno preberejo. Slednje je še posebaj izrazito in problematično v primeru, ko učne poti obiščejo maljše generacije.
V okviru projekta nameravamo raziskati načine, kako informacijske table narediti interaktivne in jih nagraditi z dodatnimi digitalnimi vsebinami, kar bo omogočilo razširitev nabora prikazanih gradiv in pocenitev njihovega speminjanja.
Kot pilotni projekt smo si zamislili nadgradnjo Učne poti Škocjan, katero upravlja Javni zavod Park Škocjanske jame in kjer so učne table že prisotne. Table tako omogočajo obiskovalcom parka pridobivanje usmerjenega znanja, ki je podkrepljeno z opozovanji v realnem svetu. Vendar je še veliko gradiva, ki ne more doseči obiskovalcev. Ena od rešitev je ponuditi digitalne multimedijske vsebine kot možno nadgradnjo fizičnih tabel. To bo pripomoglo k prenosu znanja in vsebine širši družbi ter k povečanju zanimanja za obisk poučnih poti med mlajšo generacijo. Razvita rešitev, skupaj s pridobljenimi kvalitativnimi in kvantitativnimi podatki o uporabi učne poti, lahko podjetju Peter Simončič s.p. prinese tržno prednost tako doma kot tudi v tujini.
Projektne aktivnostina vrh
Projekt vključuje naslednje aktivnosti:
- obisk Učne poti Škocjan, na katerem se ugotovi obstoječe stanje tabel in njihovih vsebin,
- enodnevna delavnica namenjena prenosu znanja med mentorji, možganskemu viharjenju možnosti posodobitev učne poti, tabel, pregledu obsotječih gradiv in pregledu tehnoloških možnosti,
- izbira in priprava učnih gradiv za umestitev v aplikacijo,
- izbira in predobdelava izbranih digitalnih vsebin,
- interaktivna zasnova in razvoj mobilne aplikacije,
- izvajanje monitoringa pri uporabi aplikacije v danem okolju učne poti in pregledovanje obstoječih podatkov z namenom izboljšav uporabniške izkušnje,
- testiranje in objava mobilne aplikacije na Google Play.
Partnerji na projektuna vrh
7 študentov:
- 2 študenta dodiplomskega študijskega programa Biodiverziteta (UP FAMNIT),
- 2 študenta dodiplomskega študijskega programa Računalništvo in informatika (UP FAMNIT),
- 1 študent dodiplomskega študijskega programa Management (UP FAMNIT),
- 2 študenta dodiplomskega študijskega programa Pedagogika (UP PEF).
2 delovna mentorja:
- Peter Simončič (Panorama grafične dejavnosti, Peter Simončič, s.p.),
- Vanja Debevec (Javni zavod park Škocjanske jame, Slovenija).
4 pedagoški mentorji:
- doc. dr. Matjaž Kljun (UP FAMNIT),
- asist. dr. Peter Glasnović (UP FAMNIT),
- prof. dr. Tomaž Pisanski (UP FAMNIT),
- doc. dr. Nataša Dolenc-Orbanić (UP PEF).